FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.

Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, kérem hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

 

FATÁJ nyitólap

FATÁJ archívum:
FATÁJ 2012.
  Jan-Már, Ápr-Jún,
  Júl-Sze, Okt-Dec
FATÁJ 2011.
  Jan-Már, Ápr-Jún,
  Júl-Sze, Okt-Dec
FATÁJ 2010.
FATÁJ 2009.
FATÁJ 2008.
FATÁJ 2007.
A régebbi megjelenéssel:
FATÁJ 2006.
FATÁJ 2005.

 

Legyen a FATÁJ a kezdőlapom!
FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
CEI-Bois, Európai Faipari Szövetség
CEI-Bois
Eur.Faip.Szöv.
a FAGOSZ
1992-től tagja.

 

 

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:

2007-08-13

Bútorvásárlók - Bútorvásárlás - Bútoreladás Magyarországon 2007-ben - VOLT, VAN, LESZ ...

Országos fogyasztói felmérés a magyar bútorpiacon

Az import versenynek kitett ágazatok - így a hazai bútorgyártás - legfontosabb problémája, hogy a nyitott hazai piacon, olyan versenytársakkal kell szembenéznie, amelyek termelési volumene felülmúlja a hazai vállalkozásokét, kidolgozott marketingstratégia mentén szervezik meg piaci megjelenésüket.

A hazai kis- és középvállalkozásokról elmondható, hogy technikailag, gyártási kultúrában felzárkóztak a versenytársaikhoz, azonban a termékfejlesztés, logisztika, marketing területén komoly hátrányban vannak.

A jelenlegi üzemméretek mellett a marketing költségek, termékfejlesztés költségei túl magasak. Önállóan senki nem engedheti meg magának egy több milliós piackutatás megrendelését.

 

Az utóbbi évben nem készült Magyarországon a bútorpiacot vizsgáló piackutatás, ami a magyar gyártók, tervezők, lakberendezők számára hozzáférhető lett volna. Erre pedig óriási szükség van ahhoz, hogy a vevők motivációit megértve, igényeiknek megfelelő ajánlatokat tudjunk adni.

 

Az Anest Zrt. kezdeményezésére létrejött Magyar Bútor Est rendezvénysorozat 2004-es részvevői elfogadták a javaslatot, hogy a szakma közösen készíttessen el egy, a Bútorszövetség 2001-es tanulmányához hasonló, de a mai bútorpiacot és vásárlóerőket, vásárlói szokásokat elemző átfogó piacanalízist. A társaság tagjai - faipari vállalkozások és a szakmai szövetségek - megteremtették a szükséges anyagi alapot, és megbízták a Nyugat-Magyarországi Egyetem FMK Faipari Vállalkozási és Marketing Tanszékét azzal, hogy végezzen országos felmérést a bútorvásárlók, illetve bútort vásárolni szándékozók körében igényeik, véleményeik, preferenciáik megismerése céljából.

A vizsgálat célja az volt, hogy teljes körű képet nyerjünk a bútort vásárlók attitűdjeiről, az általuk használt bútorokról, igényeikről, termékválasztási és vásárlási folyamataikról, szokásaikról, a befolyásoló tényezőkről, preferált üzlettípusokról, elfogadott kommunikációs csatornákról.

 

 

Az így nyert információt megfizethető áron a magyar faipari üzemek számára hozzáférhetővé tegyük.

 

 

 

Ilyen formában lehetősége lenne a "magyar bútorosnak", hogy megtalálja vásárlóközönségét azokban az emberekben, akik lakásukba, üzletükbe, irodájukba igényes tárgyakat kívánnak vásárolni.

Fontosnak tartjuk, hogy globalizálódó világunkban támogassuk a magyar termékeket és gyártókat, mert így a hagyományainkat és kultúránkat megőrizve lehetünk sikeres résztvevői a világpiacnak. Ezen felmérés birtokában sokkal jobb eséllyel találják meg a fejlesztés legjobb irányát gyártók és természetesen a termékfejlesztők is.

 

Felhasználható adatokat tartalmaz a kereskedők részére azokról a vásárlókról, akik holnap, holnapután mennek be üzletükbe. Fontos azonban a lakberendezők, sőt az építészek számára is, hiszen nekik is ismerniük kell a valós vásárlói igényeket.

Nem volt véletlen az Anest, a Szövetség és a támogatók lelkesedése. Nagyobb multifunkcionális kereskedő láncok birtokában valószínűleg sok a hasonló anyag, mely a magyar KKV-k számára természetesen nem hozzáférhető.

 

 

 

Most a lehetőség adott, aki nem használja az adatokban rejlő lehetőségeket, tudatosan hagyja hátrányosabb helyzetben cégét.

 

 

A most elkészült tanulmányból teljes körű képet nyerhetünk a bútorvásárlók attitűdjeiről, igényeikről, termékvásárlás és vásárlási folyamatairól, szokásaikról, az általuk preferált üzlettípusokról. Sok tekintetben az ország különböző tájain élők igényei eltérőek, és ezt is figyelembe veszi az anyag, persze korosztályok szerint is. Birtokába juthatunk a lakásméretek és a tulajdonlás módjaira utaló számoknak is. Jó azt is tudni, hogy a vásárlók ízlése milyen eltérést mutat, ha nemek szerint vizsgáljuk.

Az elemzés fedlapja (pdf) - Az elemzés nyitólapja (pdf)

 

Ha kíváncsi a részletekre, úgy érzi, hogy az Ön cégében is szükség van ezekre az információkra, jöjjön el!

Szeretettel várjuk 2007. szeptember 7-én, 12.30-ra a kutatási anyag ünnepélyes bemutatójára. (Jelentkezési lap)

Az átfogó bútorpiaci analízis magyarországi régiókra, életkorra, vásárlási szokásokra, keresletre bontva elemzi, hogy ma Magyarországon milyen bútort akarnak vásárolni. Konkrét számok, érthető grafikonok, rengeteg információ azoknak, akik erre a piacra fókuszálnak.

 

2007. szeptember 7., 12.30 NYME Faipari Mérnöki Kar

(Sopron, Bajcsy-Zsilinszky u. 4., Fő épület 7-es előadó)

Az előadás a jubileumi rendezvénysorozat része, mely a soproni faipari képzés 50. évét ünnepli!

 

További információ:

Tóth Eszter, telefon: (1) 202-3395, Bútorszövetség

Pakainé dr. Kováts Judit , telefon: (30) 969-3620, NYME FMK

Cselényi József, Molnár Zita, telefon: (27) 345-292/101, Anest Zrt.

Hőbör Tamás, telefon: (96) 618-060, OAFSZ

Tóth János, telefon: (1) 355-6539, FAGOSZ

 

Jelentkezés (emailben vagy faxon)

Megrendelő letöltése (pdf);

Megrendelő letöltése (doc);

A rendezvény támogatói:

Forrás: Bútorszövetség

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu

Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu

 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.